Yair1010

8 יונ 20233 דקות

החתול של שרק 2 – (משאלה אחת ודי)

"כל אדם מת אבל לא כל אדם באמת חי"
 
-וויליאם וואלאס
 

 
**

מה:

החתול של שרק 2 הינו סרט אנימציה מבית דרימוורקס והוא הסרט ההמשך של החתול של שרק 1.

העלילה עוקבת אחר החתול במגפיים כשהוא ממשיך לחיות חיים של הרפתקאות מסוכנות. כ"כ מסוכנות שהוא הגיע לחיים האחרונים שלו מתוך תשעה. בחשש ממשי לאבד את חייו האחרונים, הוא מחליט לצאת לפנסיה ולהשאיר את הכל מאחור. אך נראה שלגורל יש תכניות אחרות לאחר שהוא מגלה שכוכב מיוחד נפל מהשמיים ואיתו האפשרות להביע משאלה אחת בלבד. מהופנט מהרעיון להחזיר את כל שמונת החיים שלו, החתול יוצא במסע מתאגר בעקבות חיפוש אחר אותו כוכב. אך מהר מאד הוא יגלה שהוא אינו היחיד החפץ בלהביע משאלה...

תחושותיי:


 
אם הייתי מבקש מכם להגיד לי מה חשבתם על הסרט הראשון של החתול של שרק, אז סביר להניח שאם אתם כמוני, אז הייתם אומרים שמדובר בסרט חביב מינוס עם עלילה דיי נשכחת עם הדמות הזאת שיושבת על הקיר ונופל.

אבל מה אם הייתי אומר לכם שהחתול של שרק 2 הוא לא רק סרט המשך טוב, אבל מדובר באחד מסרטי האנימציה הטובים ביותר שיצא לי לצפות בשנים האחרונות (!!) הייתם כנראה חושבים שאני משוגע ובצדק. במיוחד עם עצם העובדה שמדובר במצרך נדיר. במיוחד עם סרטי אנימציה כשזה מגיע לסרטי המשך.

ובכן זה בדיוק המצב עם החתול של שרק 2. זה כאילו שהיוצרים של הסרט ישבו בחדר הישיבות ואמרו, "רגע, למה שלא בעצם נייצר סרט המשך שמתעלה פי כמה וכמה ע"פ הראשון כמו שרק 2"? רק שהבדל זה בעוד החתול של שרק 1 היה סרט פסדר כזה, שרק 1 הוא, ובכן, קלאסיקה במיטבה ובהחלט השני מתעלה עליו אבל לא בהפרש גדול כמו החתול של שרק 2.
 


 

החתול של שרק 2 מביא לכם את כל מה שאתם צריכים בכדי ליצור פורמולה של סרט אנימציה מעולה:

1. אנימציה איכותית.

2. סיפור עלילתי כובש.

3. מסר חזק.

4. דמויות מתוקות.

5. הומור משובח.

6. מוסיקה על רמה.

7. ונבל שמציב רף חדש לנבלים מפחידים.

וכן, הנבל פה בהחלט ייקח אחריות לסיוטים של ילדיכם לאחר שייצפו בו.
 
אבל אם בכל זאת אנחנו מתעכבים על נושא של "סרטים המיועדים לילדים" אז הייתי שוקל לקחת אותם לסרט הזה. מהסיבה הפשוטה שהוא דיי נמצא על הקשקש מבחינה של אם הוא מתאים לילדים או לא. בעיקר בגלל הסצינות המפחידות והמראות של דם.

מן הסתם זה לא עילה לסרט טוב אבל הקאסט פה פשוט נהדר!
 
קודם יש לכם את אנטוניו בנדרס שתפקיד החתול תפור עליו בול. ואז יש לכם את סלמה הייאק בתפקיד של קיטי. ואז יש לכם את הפתעת הסרט, הלא הוא הסטנדאפיסט המצליח ג'ון מולני בתפקיד של ג'ק הורנר – נבל #2. אבל לדעתי מי שגם ראוי להתייחסות זה השחקן הארווי גוילן שזכה לדבב את מי שאני מחשיב כאחד מהסיידקיקים המתוקים ביותר שיצא לי להיתקל בהם.
 

 
עכשיו אם שמתם לב לסרטים מודרנים, אז יש להם נטייה להכניס יותר מדי דמויות משניות שמקבלות יותר מדי זמן מסך מאשר הדמיות המרכזיות. מה שיוצר סחרור ובלבול ולבסוף סרט שהוא דיי נשכח. אבל כאן זה ממש לא המצב. תחשבו משהו בסגנון של הסרט הקורע מצחוק "מליונר מי שגומר ראשון" שבו כל דמות מקבלת את הזמן מסך הראוי שלו בצורה מאוזנת, אז אותו דבר עם החתול של שרק 2. ולא חסרים גם כאן מסרים חשובים שאתם והילדים שלכם בהחלט יכולים לאמץ שאתן לכם להיחשף אליו כשאתם תצפו בסרט.

לסיכום:

הסרט היה זוכה לציון של 10 אם היו שמים קצת יותר פוקוס על הדמויות, בעיקר עם הנבל. והיו נותנים מעט יותר אוויר לנשום בין סצינות האקשן הרבות. מבחינתי היה ראוי להוסיף עוד כחצי שעה בכיף אבל כנראה שהיוצרים לקחו בחשבון את הסבלנות של ילדים שדועכת יותר ויותר עם השנים. תודה, טיק טוק. יחד עם זאת, הסרט בהחלט ראוי לשעה וחצי שלכם ואף יותר. קשה לי להאמין שאתם תתחרטו. ותעשו זאת מהר, כי לעומת החתול של שרק, לנו יש רק חיים אחד.
 

 
**
 

 
8/10

    420
    0