top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

רצח כתוב היטב – (אבל לא באמת...)

עודכן: 3 באפר׳ 2020


כשג'יימס בונד בילה יותר מדי זמן בקנטקי...

מה?


הסופר הדגול והידוע הארלן תרומביי חוגג את יום הולדתו ה85 וכל משפחתו (הלא הכי מתקפדת) באה לחגוג עימו את האירוע. רק שכמה שעות לאחר מכן, הארלן שם קץ לחייו או לפחות כך זה נראה במבט ראשון. לאחר מכן, לחקירה מגויס הבלש הנודע בנואה בלנאק שיחד עם צוותו, יעשה את מיטב יכולתו בכדי לפצח את המסתורין ולוודא שהאמת תצא לאור.


תחושותיי

נכנסתי לסרט מבלי לצפות בטריילר ורק בידיעה שזה קיבל ביקורות משבחות והקאסט מובנה משלל שחקנים משכמם ומעלה. עם קאסט כזה מושלם, לסרט היה פוטנציאל להיות הרמז/רצח באוריינט/החשודים המיידים הבא אך נראה שהבמאי ניסה לייצר תבשיל בו הוא לוקח קצת קומדיה, קצת מתח וקצת דרמה אך לבסוף יצא לו סלט מבולגן שאף לא יצא הכי טעים וכפי שג'רמי ג'אנס היטיב להצהיר בצורה קולעת בביקורת שלו על הסרט; "הסרטים של הבמאי אינם נבונים כפי שהיה רוצה להאמין שהם".


ה20 דקות הראשונות היו דיי משעממות, לאחר מכן התחלתי להביע יותר עניין בנעשה אבל ממש מיד לאחר מכן, העלילה פשוט נהייתה יותר מסורבלת שבתור צופה אינך בטוח על מה ניסו ללכת כך שבסוף אתה משוכנע שהם בטעות או לא, זלזלו מעט באינטליגנציה של הצופים. אמנם היו כמה סצנות שהצליחו לקלוע בול מבחינת ההומור. אבל לצערי הם לא מה שהצילו את התסריט הדל והדיאלוגים המאד לא שנונים.



פוטנציאל מפוספס


אם תשאלו אותי, השחקן שהצליח לגנוב את ההצגה הוא... ובכן... אף אחד. מתוך כללל הקאסט הכמעט מושלם הזה שכוול את ג'יימי לי קרטיס, כריסטופר פלאמר, קפטן אמריקה וג'יימס בונד, אף אחד לא נתן ביצוע שהשאיר בי חותם טוב. אך הדובדבן שבקצפת מבחינת משחק גרוע הולך ללא עוררין לשחקנית אנה דה ארמס. האם יש לך את המשחק שלך ביותר אובר דרמטיות?! אה ומסתבר שהיא לא יכולה לשקר כי אז זה גורם לה להקיא. מקורי, משהו.


בנוסף היה זה ניסיון חביב לצייר את דניאל קרייג בתור אמריקאי מקנטקי אבל ללא הצלחה, כמעט כל מילה שיוצאת לו מהפה היה דיי קרינג'י ורצוי שיישאר עם המבטא הבריטי שלו בסרטים עתידיים ובמקום דניאל הייתי מעדיף אילו היו מגייסים את בנדיקט מלפפון בתור תפקיד הבלש.


דבר נוסף שלדעתי גם נסחפו איתו בסרט אבל ייתכן וזו התעסקות בקטנות מצידי וזה שהפסקול היה רעשני מדי לסצינות שלא היית מצפה שילבישו עליהם קטעים מוסיקליים מסויימים.


לסיכום:

סרט בעל פוטנציאל להיות אחד הסרטים הטובים של השנה אילולא היו משקיעים טיפה יותר בתסריט והיו סגורים על מה הסרט הצטייר להיות ובסופו של יום מי שעומד מאחורי הרגיש לי כמו סרט שנוצר ע"י מישהו שרק התחיל את דרכו בז'אנר המתח.


רצח כתוב היטב? לצערי, לא ממש.


5/10


נ.ב אגב, ייתכן ואני טועה אך במקרה מדובר בסרט הרביעי שלי ברציפות שאני צופה בקולנוע שמבקר את העשירון העליון (פרזיטים, מי שעומד מאחורי וג'וקר). משהו לחשוב עליו.

75 צפיות0 תגובות

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page