top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

אווטאר 2: דרכם של המים – (הגיעו לי מים עד נפש)



"פשוט תמשיך לשחות" -דורי **


מה:


אז לאחר 13 שנה מאז הסרט הראשון, אווטאר 2 מחזיר אותנו הצופים אל העולם החייזרי והמרהיב של פלנטת פנדורה שלמדנו לאהוב ולהיות אכפת ממנו ואל הדמויות החביבות שאת שמם אנחנו בקושי זוכרים.

כמו בסרט הראשון, גם פה אנשים מגיעים מכדור הארץ בכדי ליישב את פנדורה ולנצל את משאביה השונים והשווי ערך תוך כדי הם מטילים אימה על שבטי הנאבי השונים. רק שהפעם הגיבור שלנו ג'ייק סאלי הוא איש משפחה, וג'ייק נאלץ לקחת את אשתו נייטירי ואת ארבעת ילדיו לחוף מבטחים (ליטרלי) בפלנטה הרחק מהשבט שלו ביער ובאיים הצפים, והכל כדי להגן על משפחתו בפני אלה המייחלים למותו לאחר מאורותיו בסרט הראשון.


תחושותיי:

גילוי נאות: באופן אירוני (ואולי לא) הסקירה הזאת תהיה קצרה יותר ממה שציפיתי מסיבה מאוד פשוטה: למרות שאורך הסרט הוא כ3 שעות, לא הרבה ממש מתרחש בסרט מבחינת עלילה. מה שמוביל אותי להצהיר בפניכם את העובדה הבאה - אווטאר 2 הוא סרט שהוא פשוט לא טוב. הוא טרחני, ארוך, משעמם, צפוי, מטמטם מוחות, ובאיזשהו שלב אתם אף תרגישו שאתם צופים בסרט דוקו על נפלאות האוקיינוס שלנו מבית נשיונל ג'יאוגרפיק.


אם באוואטר הראשון היו דמויות מפותחות עם קו עלילה ברור (כן, גם אם מדובר ברוקד עם זאבים פוגש את פוקהונטס בחלל) אז באווטאר 2 נראה שקמרון החליט להשקיע את מרב זמנו בוויזואליות ולעזאזל כל השאר. בן אדם!! היה לך פ***ינג 13 שנה (!!!) לעבוד על הסרט הזה!!! לא יכולת על הדרך גם להשקיע קצת בפיתוח העלילה ופיתוח דמויות?!? ואמנם כן יש קו עלילה מרכזי אבל לצערי ישנם הרבה. יותר. מדי. עלילות. משנה. אשר מלוות בחוסר עקביות אחד מתמשך.





והדמויות? תראו, בדר"כ אחד מצפה שיהיה איזשהו רובד של פיתוח נוסף בסרט המשך של דמות כזאת או אחרת, אבל כאן ג'יימס קמרון החליט לא רק שלא להמשיך לפתח את הדמויות (חוץ מזה שהם נהיו למכונות שתייה של יצור ואימוץ ילדים) אבל קמרון החליט פשוט לעשות אותם רדודים ושטחיים באופן הכי מעליב שניתן. לדוגמא: הדבר היחיד שג'ייק עושה זה להתלונן שילדיו לא מקשיבים לו בזמן שהוא מנסה להפוך אותם לחיילים קשוחים כמוהו. נייטירי בעיקר ממשיכה לירות חיצים, והנבל מהסרט הראשון ששכחתי את שמו כי האמת שלא ממש אכפת לי ממנו, חוזר בתור נאבי כי זה העתיד! ומסתבר שבעתיד ניתן להוריד את התודעה שלכם אל תוך דיסק און קי במידה ואתם מתים וכך מסוגלים לחיות חיי נצח? אנערף. אה כן, והילדים של ג'ייק בעיקר אומרים "שיט" ו-"אחי" ושוחים להם במים. ולבסוף תוסיפו לזה גם מספר שחקנים שנראה שהם לא טרחו ללמוד איך לשחק. כן, אני מתכוון אליכם, ספיידר והגנרלית.

ישנם גם יותר מדי דברים מטומטמים בסרט שפשוט לא עושים שום היגיון מבחינת ההחלטות של כמה מהדמויות ולהן מספר דוגמאות: ***היזהרו מספוילרים*** .

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

. 1. למה להגר למקום אחר אם פשוט הוא יביא את האויבים שלו לשבט האחר?

2. להיכן פתאום נעלמו השבט הימי כשג'ייק ומשפחתו נלחמו עם הקולונל?

3. נייטירי מצמידה סכין לספיידר ורגע לאחר מכן ג'ייק מחליט לאמץ אותו בעקבות מות בנו הבכור?

4. איך בדיוק המדענים ידעו היכן למצוא את הנוזל של הלוייתנים החכמים האלה?

5. אם השבט לא ידע היכן ג'ייק אז למה לשרוף את הכפר? כי אנחנו הרעים. זה למה!!

6. איך רק אחת הבנות של ג'ייק ידעה שהפרפר על הגב שלה יעזור לה לנשום בזמן שאף אחד אחר לא אימת את זה?!?

7. שמתם לב שלקולונל היו יותר מדי הזדמנויות להרוג את הילדים של ג'ייק בזמן שהם היו בני ערובה, כן?

8. ספיידר הוא כנראה הדמות הכי מעורפלת ומטומטמת שהייתה לאורך כל הסרט מכל מיני סיבות שאין לי כח לעסוק בהם.



לסיכום:


האם ג'יימס קמרון עבר את שיא הקריירה שלו ועתה אנחנו עדים לנפילתו? ובכן, אם אתם צופים בסרטיו נטו בכדי להתפעל מהוויזואליות אז נראה שהוא טרם אמר את המילה האחרונה. אבל כשזה מגיע לכל השאר, בעקבות אווטאר 2, בהחלט נראה שיש סיבה לדאגה. אילולא הויזואליות המרהיבה, הסרט היה פח אשפה וכישלון אחד גדול בעיניי אבל היי, לפחות מדובר בפקטור אחד שעוד איכשהו מצליח להציל את התאונת שרשרת הקטלנית הזאת ונקווה שהוא יצליח להחזיר עטרה ליושנה באווטאר 3 אבל מסופקני.

**


5/10

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page