top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

רכבת הקליע – (מעניין מה אגת'ה קריסטי הייתה חושבת)




** "שתביני איך זה עובד, הרכבת היא זאת שזזה, לא התחנה" -ליגה משלהן ** מה:


רכבת הקליע הוא סרט פשע קומי אשר מתרחש בטוקיו ע"פ רכבת מהירה המוכנה רכבת הקליע.

מתנקש לשעבר המכונה "ליידיבאג" (בראד פיט) מקבל משימה פשוטה למדיי – להשיג מזוודה על הרכבת ולרדת ממנה בתחנה הקרובה לאחר מכן. מה כבר יכול להשתבש? ובכן היות וללידייבאג יש נטייה למשוך מזל רע כמו דבש לדבורים, אז "ליידיבאג" יחלוק את הנסיעה הקצרה שלו עם דמויות נוספות אשר ישבשו את המשימה הכה קלה שלו היות ולכל אחד יש קשר מסוים אך סותר עם המזוודה ועם דמויות אחרות על הרכבת בצורה כזאת או אחרת.


תחושותיי:



אז מי שקרא ביקורות אחרות לפניי, בטח נתקל בהצהרה שבו המבקרים כתבו שרכבת הקלי היא סוג של הגירסה הבריטית והמצחיקה של "ספרות זולה" ואני דיי נוטה להסכים עם זה. במיוחד עם שני המתנקשים והמזוודה (רק שכאן יודעים בוודאות מה יש בפנים).


נראה שיוצרי הסרט ידעו בדיוק מה הם רצו שהסרט יהיה – סרט קיץ כיפי ומגוחך, בדגש על המגוחך כי גם בשביל סרט כזה, אתם תרימו את הגבות שלכם מספר פעמים. בעיקר בגלל שאתם תמשיכו לתהות על היכן לעזאזל נמצאים כל השאר הנוסעים?!? וזה עוד במה שאני רק יכול לכנות כאחד הערים הצפופות בעולם. ואם אתם שואלים אותי? זה עבד להם! לפחות 85% מהסרט. שאר ה15% היה ניתן להוריד היות והם לא הכי תרמו לקו העלילתי ובעיניי היו קצת משעממים.

אממה, נראה שלקראת הסוף הם הלכו קצת לאיבוד מבחינת נושא הסרט שבסוף היה נראה שאמרו "סקרו איט, בואו פשוט נסיים את הסרט בצורה אפילו יותר מגוחכת כי למה לא"?!





אז האם בראד פיט (לעולם החתיכי של הוליווד) מצליח לגנוב את הצגה? ובכן כן, אבל אז מציגים לנו את "לימון" ו"מנדרינה", גם שני מתנקשים הנמצאים על הרכבת שהחזיקו את הרכבת על הכתפיים שלהם עד הסוף. את מנדרינה אתם תזהו בתור קיק-אס ( אינסרט מימ של ליו דיקפריו מצביע למסך). הדינמיקה בינו לבין השחקן שמשחק את לימון זה בעיקר מה שעשה בשבילי את הסרט. כמעט כמו שג'ון טרבולטה וסמואל ג'קסון עשו בשבילי ובשביל רבים אחרים את "ספרות זולה" למה שהיא.


שאר השחקנים גם עושים עבודה טובה בסרט, בין אם זה מייקל שאנון, השחקן היפני אשר הפיל את טום קרוז מספר פעמים בסמוראי האחרון, הנערה הצעירה וכמה הומאז'ים של שחקנים ידוענים שמוכיחים שוב שאפילו זמן מסך של שתי שניות הם מספיקות בכדי להוסיף לאיכות של הסרט.


בעיניי הסרט יכל להיות קצת יותר טוב אם היו מתמקדים אפילו עוד קצת בקו העלילתי מאשר בקומדיית הסלאפסטיק אבל ניחא. אני עדיין יכול לראות את עצמי צופה בו שוב היות והוא עדיין היה מצחיק ומבדר, למרות ששוב, היה ניתן לקצר אותו בלפחות חצי שעה.


לסיכום:


אם אתם מחפשים סרט קיץ מגוחך וכיפי המשלב אלמנטים של ספרות זולה, רצח על האוריינט אקספרס והומור בריטי בסגנון של סנאץ' אז רכבת הקליע היא הסרט בשבילכם.


**


7/10

104 צפיות0 תגובות

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page