top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

הכל בכל מקום בבת אחת – (בעולם מקביל שם אנחנו אוהבים תמיד)




"היקום הוא מקום די גדול. אם זה רק אנחנו, נראה כמו בזבוז נורא של מקום"

-קארל סייגן


**


מה:


הכל בכל מקום בבת אחת הינו סרט קומי/אקשן/דרמטי/מדע בדיוני אשר בוים ע"י צמד חברים דן קוואן ודניאל שיינרט, (איש האולר) הביחד מכונים "הדניאלס". הסרט עוקב אחר אוולין וואנג, מהגרת סינית אשר ביחד עם משפחתה מתגוררים בארה"ב ומנהלים עסק של מכונות כביסה. במהלך ביקור להסדרת כספים במס ההכנסה, אוולין נחשפת למולטיוורס (רב-היקומים) כשגרסה שונה של בעלה מגלה לה שהיא התקווה האחרונה להציל את כל הייקומים מהרס טוטאלי אשר נגרם ע"י כוח רשע מסתורי שמנסה בין לבין לחסל את אוולין.



תחושותיי:


אוקי אני חושב שיש לי רעיון בנוגע לתגובה שלכם לאחר קריאת התקציר ואפשר לתמצת אותה לשלוש מילים: מה-הרגע-קראתי?!?

ותכלס אני לא יכול להאשים אתכם, לפחות זאת הייתה תגובתי כשצפיתי בטריילר לסרט וזה בעיקר עשה עליי רושם חזק שמישהו כנראה היה על טריפ חזק לאורך כל יצירת הסרט. האמת עכשיו כשאני חושב על זה לאחר הצפייה בסרט, אני לא לגמרי שולל את התאוריה הזאת. ותאמינו לי כשאני אומר לכם שהכל כל מקום וכו.. הוא אכן, טריפ. אחד. משוגעעעעע! במובן הכי מפרגן של המילה!!!

אז כן! כן! כן! ועוד אלף פעמים, כןןןן!!!! אני יכול להגיד בלב שלם ש"הכל בכל מקום בבת אחת" הוא נכון לעתה הסרט הטוב ביותר שראיתי השנה ואחד שלא אהיה מופתע אם יהיה מועמד לסרט הטוב ביותר ודיר באלק אם לא. מה שכן, אני מוכן לשים כסף על כך שהוא ככל הנראה הוא ייזכה בתואר של התסריט המקורי ביותר ובצדק רב.


שתבינו משהו, לצערי הרב אינני זוכר מתי בפעם האחרונה יצא לי לצחוק בקולי קולות בסרט בקולנוע ובואו נגיד שהיה מצב שאני בדיוק לקחתי שלוק מהקולה ונאלצתי להחזיר אותו ישירות לכוס בגלל שלא הצלחתי לבלוע אותו מרוב סצינה קורעת מצחוק שקשורה לנקנקיות והצופים יבינו.






עכשיו זה לא אומר שהסרט חסין מכלל ביקורת.

באופן אישי, משום מה היה לי קצת קשה להתחבר לשחקנית הראשית (מישל יאו) מהסיבה שלדעתי תסריט כזה משוגע היה עובד הרבה הרבה יותר טוב אם היו נותנים את התפקיד למישהי בעלת תווי פנים יותר מגוונים שהיו אולי מתאימים לגרסאות השונות של בכל העולמות המקבילים. ואולי שחקנית שידועה לסרטי קומדיה. נניח אם היו נותנים את התסריט לגבר אז אני מצליח לדמיין מישהו כמו ג'ים קארי נכנס לתפקיד. אבל זה ממש ניט-פיקינג מהצד שלי כי בסה"כ אני נהנתי מהביצוע שמישל נתנה. מה שכן, אני מאמין שהייתי מתחבר מעט יותר לסרט אילו יצא לי לצפות ב"נמר דרקון" היות ומישל היא אחת השחקניות הראשיות בסרט הזה גם אם אני לא טועה. (טרם צפיתי אבל זה נמצא ברשימת ה-לצפות שלי) ואתם תמצאו כאן רפרנסים לסרט ולא רק.


אגב, נפלה לי הלסת כשגיליתי מי השחקן שמשחק את הבעל, הלא הוא הילד מאינדיאנה ג'ונס! וייסלחו לי מעריצי הגוניז אבל תסכימו איתי שהוא יותר בלט באינדי מאשר בגוניז. וג'יימי לי קרטיס אני תמיד נהנה לראות על המסך ובסרט הזה היא ללא עוררין גונבת את ההצגה בתור פקידה של מס הכנסה.


על הנייר, נראה שהסרט זה הוא פשוט בלאגן אחד גדול שהייתם חושבים שיש לו סיכוי קלוש להיות טוב ולהצליח בקופות אבל איכשהו אותם צמד במאים הצליחו להוציא לאור יצירת מופת אשר מצליחה למצוא את האיזון המושלם בין מד"ב, קומדיה, דרמה ואקשן ועל הדרך גם להעביר מסר חשוב. בואו אגיד את זה כך, הסרט הזה הצטייר בעיניי בתור משהו שמשלב את שמש נצחית בראש צלול, המטריקס ומשפחת מיטשל נגד המכונות שהבמאים לקחו את החלקים המהותיים מכל הסרטים האלה, בחשו הכל יחד ויצרו מעדן שאני עדיין מלקק את אצבעות הנקנקיות שלי ממנו.


הכל בכל מקום וכו הוא בעיניי גם דוגמא מובהקת על למה הוליווד צריכה לאשר יותר הפקות ותסריטים מקוריים כמו זה במקום לתת אור ירוק לעוד סרט מארוול ועוד מהיר ועצבני כי בעוד אני מבין שבם כמעט הצלחה מובטחת להכנסה גדולה, אני חושב שאני מדבר בשם קהל דיי רחב כשאני אומר שדיי מיצינו את הסרטים והסדרות האלה.



לסיכום:


אז אם לא הבנתם עד עכשיו מהסקירה שלי, אני לא אומר לכם ללכת לסרט הזה, אני מפציר בכם לרוץץץץ לסרט הזה!!

הכל בכל מקום בבת אחת זה לא סרט, זה תופעת קולנוע המגיעה אלינו פעם ביובל.


**


9/10


282 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page