top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

ההריסות האבודות של ארנק – (כשהיופי גובר על האופי)

עודכן: 29 בספט׳ 2021



"נחשים. למה זה היה חייב להיות נחשים"?! -האריסון פורד


מה:


ההריסות האבודות של ארנק הינו משחק חקרני הרפתקני המשלב מכניקות של דק בילדינג והשמת עובדים. המשחק מיועד ל1-4 שחקנים ואורכו נע בין 30-120 דקות.

במשחק שחקנים ייתחרו על מספר הנקודות הגבוה ביותר ויעשו זאת ע"י לחימה עם מפלצות, השמת החוקרים שלהם בכדי להשיג משאבים שונים, התקדמות במדדים והשגת קלפים אשר יניבו להם נקודות רבות. כל שחקן בתורו יכול להניח את שני החוקרים שלו היכן שהוא או היא רוצים על הלוח, בהתאם כמובן אם יש להם את המשאבים הנצרכים ו/או שחקנים אחרים לא תפסו להם את המקום לפני כן. שחקנים גם יירצו לוודא שלקראת סוף המשחק הם לא צברו יותר מדי קלפי "פחד" היות ומדובר בקלפים אשר יורידו לכם נקודות. המשחק מסתיים לאחר חמישה סיבובים כשלאחר מכן שחקנים ייספרו את כמות הנקודות שהם צברו במהלך המשחק. השחקן בעל מספר הנקודות הגבוה ביותר, ווינר!

תחושותיי:


אז עד לפני שאני שיחקתי את המשחק, אני שמעתי בעיקר דברים טובים עליו.

שהוא יפה, שהוא יצא ע"י חברת משחקים הידועה למשחקים איכותיים, שהוא לא לוקח זמן רב לשחק, שהחוקים לא מסובכים וכו.

אז אמרתי יאללה אני גם רוצה לנסות. כמה רע זה כבר יכול להיות? אז שיחקתי את המשחק הראשון ואכן, החלקים במצב איכותי גבוה ביותר, האמנות מרהיבה. בעיקר המפלצות. לא לקח זמן רב לשחק אותו והחוקים קלים להבנה.

נו, אז בסה"כ מדובר במשחק טוב, לא? ובכן, אם אתם שחקני יורו טיפוסים שלא אכפת לכם להתעסק בלוח/קלפים/מטרות שלכם עם אינטראקציה דלה מאד בכך שאינכם צריכים לבדוק יותר מדי מה שחקנים אחרים עושים אז אתם תתחברו אליו בקלות ייתרה. אבל אם אתם שחקנים שהתקבצתם בשביל אשכרה לשחק עם שחקנים אחרים, כלומר שהאינטראקציה לא מוגבלת לחסימה של עובדים אחרים מאיזורים על הלוח אז תתרחקו מהמשחק הזה כמו אש ולמי שמכיר אותי, אני שייך לקבוצה השניה. כשאני מגיע לשחק משחק אני מצפה שתהיה אינטראקציה מספיק גבוהה בין השחקנים שאיננה מוגבלת לחסום אתכם בלהניח את העובד שלכם על איזור שרציתם. אני רוצה משחק שהפעולות שלך תשפיע על הפעולות שלי ולהיפך. אני רוצה שליטה איזורית. אני רוצה מכירה פומבית. אני רוצה להילחם איתכם בעזרת קוביות או קלפים. אני רוצה להשיג אתכם במירוץ. אחרת לשם מה התכנסנו?!



באיזשהו שלב במשחק הרגשתי שכל אחד מאיתנו יכל היה פשוט לשחק טטריס או כל משחק סולו אחר ופשוט להשוות את הנקודות לאחר שכל אחד סיים את תורו האחרון ולצערי הרב ההריסות האבודות של ארנק לא היה המשחק הראשון שחוויתי את הבעיה הזאת עם משחקי יורו.

אבל כנראה שאני נמצא במיעוט של המיעוט היות והמשחק מדורג כרגע במקום ה49 בביג'יג'י אז אולי לרוב השחקנים לא אכפת שכל אחד מתעסק ולעצמו ויהי מה. בכל מקרה לאלה שכן אהבו את המשחק ואני דיי בטוח שלא חסרים כאלה כאן, אשמח לשמוע את חוות דעתכם בנושא.


בנוסף, חשבתי גם שאתקל במשהו ייחודי שלא מצאתי במשחק אחר. אולי איזה שילוב מיוחד של המכניקות או משהו בסגנון. אני מניח שעצם זה ששחקנים לא צריכים "לזרוק" את הקלפים שלהם לאחר שימוש זה הדבר החדש היחיד שנתקלתי בו אבל חוץ מזה, לא ראיתי בו משהו שלא כבר ראיתי במשחקי השמת עובדים, ניהול קלפים ומשאבים ודק בילידינג אחרים.


לסיכום:

כמות שחקנים מומלצת: - 1. באמת שזה לא משנה.

תמה: נו, לפחות זה נתן לי חשק ללכת לצפות באינדיאנה ג'ונס.

אומנות המשחק: פייר, כן יירבו משחקים יפים כמותו.

תלותיות בשפה: אין.

רכיבי המשחק: נו, זה CGE. ציפיתם למשהו אחר?

שעות פעילות מועדפת: שקיעה.

חטיפים מומלצים: לא משנה העיקר שתיקחו במידה ותלכו לאיבוד.

כובד: קל עם נגיעה של בינוניות.

משחקים דומים: ויטיקאלצ'ר, קלנאק! וקלאנק! בחלל.

**


בשבילי ההריסות האבודות של ארנק זה כמו בקבוק של בושם. אמנם הבקבוק עצמו יכול להיראות מושך לעין, זה לא בדיוק ישנה אם אתם לא מתחברים לריח וזה "בקבוק" שאאלץ לעשות עליו pass.

**

3/10

Comments


bottom of page