top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

משפחת מיטשל נגד המכונה – (משפחה לא בוחרים)





אני חושש מהיום שבו הטכנולוגיה תעלה על האינטראקציה האנושית שלנו. לעולם יהיה דור של אידיוטים.

-אלברט איינשטיין


**


מה:


משפחת מיטשל היא משפחה אמריקאית טיפוסית למדיי אשר לא בדיוק מתפקדת כמו משפחה "נורמלית". האבא ריק לא קולט את הרצונות והחלומות של בתו הבכורה, קייטי. הבן אהרון מנסה לגרום לכל העולם לחלוק את אהבתו והאובססיה שלו לדינוזאורים והאמא מנסה עוד איכשהו להחזיק כמו דבק את המשפחה ביחד ככל האפשר לפני השינוי הגדול.

כשקייטי מתכננת את המסע שלה לקולג', אביה מחליט לבטל את הטיסה בכדי לנסות לתקן את היחסים הרעועים בינו לבינה ע"י, איך לא? רודטריפ (!!) מהבית שלהם במישיגן הישר לקולג' שלה בקליפורניה. מיותר לציין שקייטי לא לוקחת את היוזמה בקלילות וקלות ייתרה אבל היות וריק ביטל לה את הטיסה אז אין לה ממש הרבה ברירה. במהלך המסע הם עוצרים למתיחת רגליים קצרה במסעדה. לפתע הם ושאר האנשים מותקפים ע"י להקה עצומה של רובוטים כשהם משגרים את כל הבני האדם לנקודה אשר בה הם מוחזקים ואינם יכולים לצאת ממנו. למעט משפחת מיטשל אשר מצליחים להיחלץ עד שזה מגיע למצב שזה תלוי בהם להציל את האנושות מאפוקליפסת המכונות.


תחושותיי:


כן!! אלף פעמים כן!!

משפחת מיטשל היא ההפתעה המתוקה ביותר לשנת 2021.


היוצרים עשו עבודה כמעט מושלמת של איזון בין סיפור מושקע, עלילה מעניינת, דמויות שבקלות מתחברים אליהם וסרט שהוא פשוט קורע מצחוק.

כמובן פה ושם היו קטעי אקס מכינה שאו שלא תרמו לעלילה או שבלית ברירה הכניסו אותם כי לא יכלו לחשוב על דרך אחרת בכדי לקדם את העלילה.


כל הדמויות קיבלו את הזמן מסך הראוי שלהם ואם הייתי צריך לבחור אחת שהכי התחברתי אליה אז הייתי הולך על קייטי שאפשר לציין שאמנם הסרט מתבסס ע"י המשפחה המצחיקה ( הכנס לכאן את השם של הסרט) אבל היא מצליחה לגנוב את ההצגה יותר מכל דמות אחרת.





עכשיו לאחרונה סרטים רבים מנסים לעסוק בנושא בוער הקשור ליום יום הסובב אותנו אבל לעיתים קורה מצב שאו שהמפספסים להעביר את המסר הקשור לנושא, או שהם דוחסים לנו את המסר בצורה מעיקה ומטיפה מדי שאתם רוצים לעצור באמצע הסרט או שהם לא בדיוק יודעים איך שאר האנשים בעולם מתמודדים עם הנושא הנ"ל. וכאן נכנס המעדן של הסרט הזה, לוקח את נושא הטכנולוגיה ואיך שאנחנו נוטים לאבד קשר עם האנשים הקרובים אלינו לטובת מכשירים כאלו ואחרים אבל מצליח למצוא את האיזון בין לא לדחוס אותו יותר מדי ולהשאיר מקום לאנימציה מרהיבה ואינספור בדיחות.



יחד עם זאת, אם אני לוקח משהו שלא ממש התחברתי אליו בסרט, זה כמות המסרים שדחסו בו בכל הנוגע לחשיבות של יחסים בין אישיים.

כן הבנו שמערכת יחסים בין אבא לביתו זה חשוב. אפשר להתקדם עם זה בבקשה? תודה!



אני אפילו ארחיק לכת ואציין שנהנתי ממנו יותר מאשר ספיידרמן: ממד העכביש שנוצר ע"י אותו אולפן ואסביר למה: חוץ מזה שהעלילה הייתה מסורבלת לטעמי, היה דבר נוסף שמאד צרם לי ושסבלתי ממנו בחלק האחרון של הסרט **וזהירות מספוילרים של ספיידרמן: ממד העכביש** זאת כל סצינת הלחימה שהייתה סלט שלם של אנימציה מבולגנת שבאיזשהו שלב גרמה לי לכאב ראש.

לאחר צפייה במשפחת מיטשל, עושה רושם שהאנימטורים של סוני הפיקו את הלקחים מספיידרמן והנחילו אותם במשפחת מיטשל. (כלומר האנימציה הייתה הרבה הרבה יותר "נקייה").


לסיכום:


משפחת מיטשל נגד המכונה הוא סרט שמשום מה עבר מתחת לראדר היות ואם אינני טועה, יצא ישירות בנטפליקס ולא הוקרן בבתי קולנוע שזה בפני עצמו הוא חטא על שפע. משפחת מיטשל היה צריך בעיניי להיות אחד הסרטים המדוברים לשנת 2021. לכן אני ברשותכם אנצל את הבמה ואקווה בליבי שסקירה זו תדרבן אתכם לעזוב את מה שאתם עושים כרגע, להניח את המכשירים שלכם בצד, להכין פופקורן ולהודות לי אח"כ לאחר שהמלצתי לכם בחום רב לצפות בסרט דבש זה.


**


9/10


פוסטים אחרונים

הצג הכול

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page