top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

פאוור גריד – (יש חשמל באוויר)



מה: פאוור גריד הינו משחק כלכלי אסטרטגי בינוני-כבד שיצא ב2004, אורכו כשעתיים ומיועד ל2-6 שחקנים.

בפאוור גריד, אתם ושאר השחקנים מנסים לבנות ולהעביר חשמל בערים ברחבי ארה"ב או גרמניה במידה ואתם משחקים במפה השנייה. בכל סיבוב אתם תילחמו בלהשיג מפעלים שיראו לכם כמה ערים אתם יכולים להפעיל, אלו משאבים אותם מפעלים מצריכים והעלות שלהם. השגת המפעלים מתבצעת ע"י מכירה פומבית, כל סיבוב שחקן ינסה להשיג את המפעל שלדעתו הכי יעזרו לו ולאחר שכל שחקן השיג מפעל, עוברים לשלב השני של קניית משאבים. ארבעת המשאבים העיקריים במשחק הינם: פחם, נפט, אשפה, ואורניום. השחקן האחרון זוכה לקנות ראשון את המשאבים שהוא צריך בשביל המפעלים שלו והשחקן הראשון נאלץ לקנות אחרון כך שהוא כנראה ייצטרך לקנות את המשאבים שהוא צריך בעלות יותר גבוהה.

לאחר מכן, כל השחקנים יכולים לבנות עד כמה בתים בערים שהם רוצים בהתחשב שיש להם מספיק כסף לשלם עבורם. מה שכן, כל שחקן מוגבל להפעיל את כמות הערים שהוא יכול בהתאם לכמות הערים שקלפי המפעלים שיש ברשותו. המשחק מסתיים כשחקן מצליח להפעיל (לא לבנות) 17 ערים. והראשון שמבצע זאת – ווינר!

תחושותיי:

מבט חטוף, על הקופסא, פאוור גריד הינו משחק שכנראה ולא הייתם כ"כ ממהרים לנסות אותו: איש מדע מתפעל מכונה שתחנת כוח כנראה. אמממ... אוקי... אבל כנראה שהיו מספיק אנשים בעולם שכן נתנו לו צ'אנס והודיעו לשאר העולם – שחקו את המשחק! וגם, אל תתנו לתמה הלא כ"כ מרתקת לבלבל אתכם. לאחר שאתם עוברים את המחסום של האומנות והתמה, את באמת תופתעו לגלות איפה הייחודיות של פאוור גריד באה לידי ביטוי היא בדינמיקה שנוצרת בין השחקנים המתחתרים בסופו של יום לבנות ולהפעיל את הערים ברחבי ארה"ב (או גרמניה) ולנצח.


לא שיצא לי האמת להתנסות במשחקים כלכלים רבים אך פאוור גריד עושה משהו נכון כשזה מגיע לחשב את הפעולות שלכם ולוודא שיש לכם מספיק כסף בכל סיבוב גם לרכוש מפעלים נחשבים יותר, גם לקנות את המשאבים שאתם צריכים וגם לקנות ערים שתוכלו לאחר מכן להפעיל אותם.



אולי אתה רוצה להשיג מפעל נחשב יותר אז אתה נותן לשחקן מסוים לרכוש אחד פחות טוב במכירה הפומבית רק בכדי שלאחר מכן אתה יכול להשיג את זה שרצית. יותר מכך, לפעמים אסטרטגיה מעולה זה לתת לשחקנים אחרים להילחם של מפעלים שמצריכים פחם כך שאתה יכול לרכוש מפעל שמצריך נפט ולקנות את המשאבים במחיר מוזל. ספויילר קטן: ישנם גם מפעלים שלא מצריכים משאבים בכלל אבל הם בדר"כ מעט יותר יקרים לרכישה.

אם הגעתם למצב שחרשתם את המשחק, אז בשביל זה יש לכם את המפות הנוספות שהמו"ל הוציאו כשכל אחד עושה משהו מעט שונה מהמפות הרגילות.

לסיכום:

כמות שחקנים מומלצת: 4

תמה: יבשה ודלה כמו חברת חשמל אבל חביבה.

אומנות המשחק: לא משהו שתרצו למסגר ולתלות בסלון ביתכם.

רכיבי המשחק: נו, קשה להישאר אדישים לעצים. גם הקלפים באיכות לא רע. אה, אבל יש דבר אחד שכן חשוב לי לציין – הכסף עשוי מנייר...

כובד: בינוני-כבד. חוקים מאד קלים להבנה. מה עושים עם החוקים, זה כבר סיפור אחר.

שעות פעילות מועדפת: צהריים-ערב

חטיפים מומלצים: זבל. (אורגני כמובן).

משחקים דומים: מבחינת משחקים כלכליים, הייתי שם אותו על אותו מדף עם אקליפס, בראס וסטים (Steam).

**

פאוור גריד הינו משחק קלאסי שעדיין נחשב כיקיר בקהילה של משחקי קופסא ומסיבה טובה. שילוב של חישוב כלכלי, מכירה פומבית וניהול משאבים הופך את המשחק למנצח שגם כעבור 16 שנה מאז צאתו, עדיין נחשב כמשחק שחובה לנסות לפחות פעם אחת.

**

8/10

142 צפיות0 תגובות

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page