top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

המרד הגדול (RRR) – (אני אחיך אל תשכח)




**


"בהתחלה הם יתעלמו ממך, אחרי זה הם יצחקו עליך, לאחר מכן הם ילחמו בך ולבסוף תנצח."

-מהטמה גנדי **


מה:


המרד הגדול הוא סרט הרפתקאות בוליווידי שעוקב אחר שני גברים בהודו של שנות ה20 במאה ה20 תחת שלטון המנדט הבריטי.


הסרט נפתח בכפר הודי קטן ונידח במחוז בהודו כשילדה קטנה ומוכשרת בשם מאלי, נחטפת ע"י פמלייתו של הגנרל סקוט באקסטון לאחר שהיא מפגינה את כישוריה בציור ושירה. נואשים להחזיר את הילדה לכפר ולאימה, הכפר מגייס את השומר ראש הראשי – קומראם בהים, בחור בעל יכולות פיזיות חזקות במיוחד שלוקח על עצמו את המשימה המסוכנת כשהוא מתחזה למוסלמי בשם אקתר. במיקום אחר, בחור הודי בשם רג'ו מגלה גם הוא יכולות פיזיות חזקות ומרשימות כמו אלה של בהים, אך רג'ו נמצא מזה זמן רב בתפקיד של שוטר תחת ההנהגה האימפריאלית הבריטית, כשכל מה שהוא שואף לעשות זה להתקדם בסולם ההצלחה, וזאת כדי שהוא יוכל להיות קצין מובחר ביחידת המשטרה ולקחת אחריות על תפקידים מובחרים יותר.


מהר מאד, השמועה שהכפר גייס את בהים, הגיע לארמון של סקוט ואשתו קת'רין והם מגייסים את רג'ו כדי שהוא יעצור את בהים וימנע ממנו להגיע לילדה ולחלץ אותה. אך ייתכן והמפגש בין בהים לרג'ו ישנה את ההיסטוריה של הודו לנצח.


תחושותיי:


אני אפתח עם גילוי נאות שאני חושב שהרבה מקוראיי יזדהו איתו, וזה שכמעט שלא היה לי ידע ולא היה לי ממש אכפת מסרטי בוליווד. (למעט נער החידות ממומבאי אבל זה כבר שילוב של בוליווד והוליווד). הדבר היחיד שידעתי על סרטי בוליווד זה שהם מצולמים כאילו שאתם צופים בסרט גמר של סטודנט בבית ספר לקולנוע. ושרוב הצילומים מתרחשים על רכבת מלאה בנוסעים שכמה מהם תוכלו למצוא על הגגות של אותם רכבות.


אז כשהטריילר והביקורות על הסרט הגיעו ממבקרים שאני עוקב אחריהם לא מעט ודיי סומך על הטעם התרבותי שלהם כמו ג'רמי ג'אנס, הקריטיקל דרינקר ואף כמה מבקרים ישראלים, אז הבנתי שמדובר פה במשהו מיוחד במינו. ולאחר הצפייה בו – אני שמח לציין שהסרט הוא אכן חווית צפייה מיוחדת במינה שחובה על כל אחד מכם לעשות טובה לעצמיכם ולצפות בו. על מסך גדול כמובן.







המרד הגדול בקלות נכנס לרשימה בתור אחד הסרטים הטובים שיותר שראיתי השנה (טכנית אשתי ואני התחלנו לצפות בו בלילה האחרון של 2022 וסיימנו אותו בלילה של 2023). מדובר בסרט שיודע טוב מאד מה הוא מגיש לצופים. בין אם זה הCGI המאולץ והברור כאור יום, סצינות השירה והריקודים שפתאום הופכים את הסרט למין מחזמר, סצינות האקשן המוגזמות שזרקו את חוקי הפיזיקה לכל הרוחות יחד עם שאר החיות שנזרקים בסרט הזה, או עצם כך שהדיבוב ותנועות השפתיים צולמו לחוד מסיבה כלשהי. ויודעים מה? למרות כל זה, עדיין מדובר בסרט שהוא מבדר, כיפי וצבעוני אם לא אחד המבדרים וצבעוניים שיצא לי לצפות בשנים האחרונות.


אבל לא רק שהמרד הגדול זה סרט מבדר, צבעוני ורווי אקשן, אבל יש בו גם רובד נכבד של עומק כשזה מגיע לדינמיקה בן בהים לרג'ו והמסע ששניהם עוברים ביחד. ואמנם הסרט הוא כ3 שעות אבל כמו סרטי שר הטבעות, אתם לא תרגישו כיצד הזמן רץ, היות והסרט מצליח לשמור על קו אחיד ומדויק של עלילה מותחת שכבר בדקה הראשונה סוחפת אתכם פנימה ועד הדקה האחרונה שבה אתם מרגישים שקועים בתוך העולם של הודו והססגוניות שלה.


עכשיו לצערי לא כולם יתחברו לסרט, וכשאני אומר לא כולם, אני בעיקר חושב על היסטוריונים בריטים שאני לא חושב שהם יאהבו איך שהם מצוירים בסרט הזה בלשון המעטה. כשדיברתי על זה עם אשתי אז לדעתה בגלל שמדובר בתקופה שכבר לא קיימת אז אולי הבריטים ייראו את הסרט באור חיובי וקליל ואני נוטה להסכים איתה.

בנוסף, המרד הגדול צריך להדליק נורה אדומה לחברות הענק מעבר לאוקיינוס בהוליווד, כי איך שזה נראה, אולי אנחנו בעצם עדים למגמה מתמשכת שבה אנחנו נעדיף להמשיך ללכת לראות סרטים בוליווידים נוספים וסרטי אינדי בסגנון של אולפני 24,Aבמקום סרטים הוליוודים שלצערי נראה שלא יודעים כיצד להפיק יותר סרטים איכותיים ששווה לצפות בהם בקולנוע. (ב"ה שיש לנו עדיין את נולאן וספילברג ועוד כמה במאים איכותיים).


לסיכום:


הדבר היחיד שאני מתחרט בנוגע למרד הגדול זה שמשום מה, לא יצא לי לצפות על המסך הגדול. אבל בלי נדר אני אתקן את העוול הזה כשיום אחד ארכוש מסך גדול, כי אלו סרטים כמו המרד הגדול שבשבילם נועדנו ללכת לקולנוע.


** 8.5/10

101 צפיות0 תגובות

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page