top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

התמימים / הרלן קובן – (אשם עד שיוכח חף מפשע)




**

-למה עשית זאת? -אני לא, אם כבר שאלת. -אתה תשתלב מעולה כאן. כל אחד פה חף מפשע. -מתוך "חומות של תקווה"

**

מה:


התמימים הוא ספר מתח/פשע/מיסתורין אשר עוקב אחר מאט האנטר. בחור צעיר אשר ריצה תשע שנים בכלא לאחר שהרג בלא מכוון בחור צעיר נוסף אשר נקלע עם מאט לריב שמהר מאד עבר לאלימות פיזית. לאחר שחררו, מאט מנסה לחזור למסלול של חיים רגילים. הוא מוצא עבודה יציבה, הוא מוצא את אהבת חייו אשר חיים יחד תשע שנים כשהיא נמצאת בהיריון הראשון שלה והחיים לא יכולים להיראות יותר בשביל מאט. עד שביום בהיר אחד כשאשתו נמצאת בנסיעת עסקים, הוא מקבל שיחת טלפון מוזרה אשר תערער שוב את כל עולמו ותגרום לו לפתח חשדות כלפיי האנשים הכי קרובים לליבו. ובשביל חברה אשר לא הכי סלחנית כלפי אסירים לשעבר, נראה שלמאט יהיה קצת יותר מאתגר לגרום לאנשי השכונה שבה הוא גר לסלוח לו על העבר שלו.


תחושותיי: אפתח בתצהיר שמדובר בספר הראשון שלי של הרלן כך שלא ידעתי למה לצפות חוץ מהעובדה שידעתי שמדובר באחד מסופרי המתח היותר מוצלחים ושהוא קיבל חתיכת קאמיו בספר "הזר" של סטיפן קינג שגם קראתי וממליץ בחום. ולא ממש ידעתי עם איזה ספר להתחיל אבל היות וספר זה היה מונח על אחד ממדפי הספרים של אחי אז אמרתי שנתחיל עם זה. והאם בתור הספר הראשון אני התאכזבתי? והתשובה שלי היא – ממש לא!


לכל אורך הספר לא הרגשתי משועמם ולא לרגע אחד. הרלן הצליח לכתוב פה סיפור מותח ומרתק אשר הצליח לגרום לי בתור הקורא לנסות לפענח "מי עומד מאחורי כל זה". הרלן הצליח לכתוב כאן סיפור מפותל אשר הדמויות הכה משכנעות (רובן לפחות) מצליחות לשאת אותו על הכתפיים שלהם כמו אטלס. החל מגיבור העלילה עד לידידה שלו מהבי"ס שנהייתה לחוקרת.


אולי זה גם יישמע קצת מוגזם ממני לכתוב זאת אבל אני חושב שאני יכול בלב שלם לשים את אוליביה ומאט בתור זוג נוסף שנמצא ברשימת עשרת הזוגות האהובים עליי. הסיבה לכך היא שטרם יצא לי לקרוא על זוג שלמרות כל המכשולים והעבר שלהם, הם מצליחים למצוא אהבה אמיתית אחד בשני ונלחמים עליה כמו שלא ראיתי אף זוג ספרותי עושה.


הספר גם מצליח להציף שאלות על מה היה קורה אילו היינו צריכים להתמודד מול אסיר לשעבר גם אם הוא הרג בשוגג ואיך היינו מתייחסים אליו לאחר שריצה את עונשו. אני מניח שזה בסוף מסתכם לכמה קרוב אנחנו מכירים את אותו אסיר לשעבר, על מה הוא ישב וכמה אנחנו מוכנים לקבל אותו בחזרה בזרועות פתוחות אל תוך קהילה כזאת או אחר.


לכל אורך הספר נראה שהרלן ידע בדיוק לאן הוא רצה ללכת עם העלילה שלצערי זה גם קצת פגע באיכות שלו לקראת העמודים האחרונים. כלומר נראה שהיה הרבה יותר חשוב להרלן לסגור מעגלים של כלל קווי העלילה מאשר לשמור על המומנטום של ספר מתח כמעט מושלם אשר לפעמים ישאיר אותו מעורפל שייתן לקוראים לחשוב מה יכל היה להיות אם אל"ף או בי"ת קרו. תחשבו על זה כאילו שאתם אוכלים עוגה טעימה ממש עד שהחוויה שלכם נהרסת כשאתם קולטים שהביסים האחרונים יצאו יותר מדיי מתוקים בשבילכם. ככה אני הרגשתי עם העמודים האחרונים של הספר.


לסיכום:


התמימים הוא ספר מתח אשר עשוי טוב מאוד. הן מבחינה עלילתית והן מבחינת הדמויות.

התמימים יכל גם היה להיות ספר כמעט מושלם אם לא היה צורך לסגור את כל קווי העלילה השונים בו ולהשאיר אותו עם סוף מעט מעורפל.


**


8.5/10

50 צפיות0 תגובות

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page