top of page
  • תמונת הסופר/תYair1010

ויינגספאן – אוף גוזל.

עודכן: 6 באפר׳ 2020


מה:

ווינגספאן הינו משחק על ציפורים שמיועד ל1-5 שחקנים ויצא ב2018. המשחק זכה בשלל פרסים רבים, בהם הפרס היוקרתי "הספיל דס יארס" בקטגוריית 'משחק המבוגרים'.

בווינגספאן אתם תאגרו קלפי ציפורים כשכל ציפור מצריכה מאכלים שונים, מטילה כמות ביצים מסויימת, מתגוררת באיזורי מחייה שונים ומבצעת פעולות שונות בהתאם למה שכתוב על הקלף.

במשחק אתם תנסו להשיג כמה שיותר נקודות וישנם כמה דרכים לעשות זאת: איסוף קלפי ציפורים בעלי כמות נקודות גבוהות, קלפי בונוס שאם אתם תעמדו במשימתם, תקבלו איקס כמות של נקודות, ביצים של הציפורים והפעולות שאותם ציפורים נותנים לכם.

המשחק לוקח כ40-90 דקות פלוס מינוס תלוי בכמות השחקנים והוא מסתיים כעבור ארבעה סיבובים. השחקן בעל כמות הנקודות הגבוהות ביותר, ווינר!


**

תחושותיי:

בתאוריה היו לי סיבות רבות לאהוב את מוטת כנפיים:

-אהבתי את הדרכים השונות להשיג נקודות. -אהבתי שכל השחקנים נלחמים בכל סיבוב לנסות להגיע לכמות מסוימת של קלפי ציפורים בהתאם לאיזורי המחייה שלהם וכמות הביצים שהשחקנים צריכים לצבור. -אהבתי את האיורים על הלוחות של השחקנים. השילוב של היער עם השדה והאגם נתן מין תחושת רוגע כזאת. -הביצים של הציפורים חמודים וקטנים ופשוט כיף להשתמש בהם. וזאת בלי שהזכרתי את הצבעים השונים שלהם. -הקוביות הינם מעץ וגם עשויות באיכות גבוהה. -וכמובן, אני חובב אדוק של בע"ח.



...מסתבר שהמון ציפורים אוהבים להתגורר בצפון אמריקה

**

אז מן הסתם אני אשחק את המשחק שוב, נכון? ובכן, לצערי לא.

מי שמכיר אותי ויודע מה שאני בעיקר מחפש במשחק זה אינטראקציה טובה וגבוהה בין שחקנים ומוטת כנפיים כנראה אחד המשחקים הדלים ביותר ששיחקתי מבחינת אותה אינטראקציה. לכל אחד יש את הלוח שלו, כל אחד מנסה להשיג את הקלפים שהוא צריך, את האוכל שהוא צריך ואת הביצים שהוא צריך ו-אממממ....זהו. כלומר זה ממש כל שחקן לעצמו למרות שפה ושם שחקן אחד יכול לגנוב ממך את הקלף שבדיוק היית צריך ושחקן אחר נלחם בך בלהיות ראשון במדד הציפורי יערות/שדות/מים ושחקן שלישי בדיוק הטיל את הקוביות וכך ביטל לך את האפשרות להשיג את האוכל שהציפור שלך בדיוק הייתה צריכה.

בשביל מה התכנסנו?

**

חיסרון משמעותי נוסף בא לידי ביטוי בציפורים עצמם או ליתר דיוק היכולות השונות שלהם. במשחק זה אתם תגלו שיש ציפורים שהיכולות שלהם הינם יותר חזקות מציפורים אחרים ואם במקרה יצא לכם לשלוף את אותו הציפור בתחילת המשחק אז בגדול אפשר בתכלס להתחיל את המשחק מחדש כי רוב הסיכויים שכנראה ניצחתם.

עכשיו אם אתם שואלים אותי לסיבה העיקרית למה הוא זכה במשחק המבוגרים של השנה זה בגלל, ובכן... התמה. כי האמת, מי מאיתנו לא רוצה לדעת מעט יותר על העיט האמריקאי?! או לגלות שיש יותר מסוג אחד של עורב?! או שינשוף מסוים יאכל כמעט כל ציפור כל עוד המוטת כנפיים שלהם הינם מתחת ל75 ס"מ אורך. פשוט כל שאר המכינקות יצא לי לראות במשחקים אחרים כך שווינגספאן לא חידש לי משהו שלא שיחקתי כבר בעבר.

**


לסיכום:


כמות שחקנים מומלצת: - כל מספר כל עוד זה לא 5.


תמה: יש לי ציפור קטנה בלב והיא עושה בי מנגינות...ניי ניי ניי ניי ניי....

אומנות המשחק: ראו את תגובתי על הלוחות.

רכיבי המשחק: ראו את תגובתי על הביצים והקוביות.

שעות פעילות מועדפת: בוקר כשרוב הציפורים קמות.

חטיפים מומלצים: דובדבנים, חיטה, דגים, תולעים ואם אתם בקטע אז עכברים.

כובד: משקל נוצה אחרי שמבינים את כל החוקים. דיי זורם.

משחקים דומים: מבחינת בניית מנוע שזה הבשר של המשחק, אני יכול לחשוב על תהילה לרומא, עונות (שגם סיקרתי) ודומיניון. לגבי שאר המכניקות, יש לכם דראפטינג שגם פה עונות נכנס לתמונה ושבעת הפלאים.


**


בחיי שרציתי להתחבר למשחק הזה אבל חשוב לי מעט יותר גם לשחק את המשחק עם שאר השחקנים אבל ממש לשחק איתם.


4/10

207 צפיות0 תגובות

Join my mailing list

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

bottom of page